Váš nákup
0

Jóga po porodu

Po porodu se tolik očekávané stává skutečností. Po devítiměsíčním nošení miminka v bříšku si ho můžeme poprvé pochovat a tento krásný okamžik si budeme v životě už navždy pamatovat. Ocitáme se ve své nové životní roli i etapě, a ačkoli jsme si v době těhotenství mnohokrát představovaly, jaké toto období asi bude, možná nás tyto velké změny trochu překvapí. K dobrému zvládnutí poporodní situace nám výrazně pomáhá jóga.

Pozitivní účinky jógy po porodu:

  • posílení svalů pánevního dna, pozitivní účinek při inkontinenci
  • zpevnění středu těla a bříška
  • zmírnění či úplné odstranění bolestí zad (např. po jednostranném zatížení při nošení miminka)
  • napomáhá správnému držení těla
  • pozitivní účinek na dělohu, ostatní vnitřní orgány a úpravu menstruačního cyklu
  • podpora správného dýchání
  • odstranění pocitů únavy
  • relaxace (proti poporodním depresím)
  • zlepšení laktace

Jak se po porodu cítíme?

V podstatě jakkoli. Můžeme se cítit šťastně, naplněně a blaženě, ale také poněkud zaskočeně. Může nastoupit vyčerpání i zásadní otázky, které nás trochu potrápí. Každý porod zkrátka probíhá odlišným způsobem a každá z nás se po něm cítí jinak. Silný vliv na prožívání období po porodu mívá vlastní raná zkušenost, jakou jsme měly my s péčí své vlastní maminky. Vzpomínka na tuto vazbu je v nás hluboko uložena a často vyvstává na povrch právě ve chvíli, kdy pečujeme o své vlastní narozené miminko. Důležité je v tuto chvíli porozumět sama sobě, poskytnout si dostatek času pro regeneraci a přirozený návrat ke každodenním povinnostem.

Kdy nastává správný čas začít opět se cvičením?

Většina z nás doufá v rychlý návrat do běžného života a zpět k postavě, kterou jsme měly před porodem. Nespěchejme. Nepomohou nám žádné drastické diety ani tréninkové výcviky. To, co tělo vytvořilo, trvalo devět měsíců, mělo by mít tedy i stejnou dobu na regeneraci.

Někteří lékaři doporučují na zotavení po klasickém porodu šest týdnů, po císařském řezu dokonce osm. Správné jógové pozice však můžeme začít cvičit záhy po porodu. V tomto je jóga krásná, neopouští nás v žádném životním období. Záleží tedy na nás, jak se po porodu cítíme, a pokud netrpíme vážnějšími zdravotními komplikacemi, můžeme se vrátit k praktikování jógy co nejdříve, nejlépe pod dohledem zkušeného instruktora/instruktorky.

Lekce jógy po porodu lze navštěvovat po období šestinedělí i s miminkem. Ráda vás také seznámím s tím, jak děťátko správně držet a nosit.

Jak cvičit po porodu?

Cítíme, že po porodu je naše tělo zcela jiné než předtím, to však neznamená horší. Každý návrat vyžaduje čas a trpělivost. A to platí i v případě jógy. Není důležité, abychom dokázaly provést všechny jógové pozice tak dokonale jako předtím. Stačí jen vnímat své tělo a dříve či později dosáhneme úrovně, kterou jsme měly před devíti měsíci.

Při své praxi se vždy snažím navrhnout pózy, které budou každé ženě vyhovovat. Jako správný instruktor se ptám na všechny souvislosti, abych mohla vždy nabídnout to nejlepší ze svých zkušeností. Proto uvítám jakékoli připomínky či dotazy ohledně vašich pocitů či problémů při cvičení.

Věřím, že společně strávíme příjemný čas a pravidelné praktikování jógy povede ke zlepšení vašich potíží spojených s poporodním obdobím.

Kontakty

Petra Bzirská
Ovenecká 46, Praha 7
737 811 447

Máte dotaz? Napište mi …

… poprosím o Váš email …
… a text Vaší zprávy sem.
 

© Copyright 2017 Gravidjoga. All rights reserved. Design by Grafiro.